Terapeuttiset hoidot

Lihas- ja faskiakäsittely
LPG- Hoitomenetelmässä yhdistyy lymfakäsittely, sidekudos- ja klassinen hieronta sekä fasciakäsittely. Itsenäisesti motorisoidut rullat muokkaavat kudosta alipaineen avulla. Lihaksen pituussuuntainen hoito venyttää lihasta ja lisää elastisuutta. Hoito lisää verenkiertoa ja vilkastuttaa aineenvaihduntaa.

Haavahoito
Haavaa hoidetaan sen ympäriltä keskikohtaan päin, jolloin haavan reunat eivät leviä. LPG- hoito lisää aineenvaihduntaa ja verenkiertoa haavan ympärillä, jolloin haavan paraneminen nopeutuu. Kun haava on parantunut ja reunat kiinnittyneet hyvin, voidaan aloittaa hoito arpikudoksen päältä. LPG- hoidolla on positiivinen vaikutus sidekudoksen paranemiseen. LPG- hoito vähentää ja ehkäisee fibroosia.

Urheiluvammojen hoito
LPG hoitoa voidaan toteuttaa välittömästi loukkaantumisen jälkeen. Lihasrevähdyksissä voidaan hoitaa aluksi loukkaantuneen alueen ympäriltä turvotuksen vähentämiseksi. Kivun salliessa voidaan hoitaa myös vamma-aluetta, aluksi pienemmällä teholla ja lyhyemmällä ajalla. Tavoitteena on vähentää turvotusta, jolloin myös kudosjännitys vähenee. Solujäännösten ja tulehdustekijöiden poiskuljetus nopeutuu ja kipu lievittyy, imusuonten regeneraatio vamma-alueella ja arpimuodostus minimoituu. Käytäntö on osoittanut, että LPG -hoito nopeuttaa lihasrevähdyksen paranemista huomattavasti.

Arpikudoshoito
LPG -tekniikoilla on positiivinen vaikutus sidekudoksen paranemiseen. Hoito on mahdollista toteuttaa vaikeillekin ihoa alueille aiheuttamatta vammaa tai kipua. Hoito vaikuttaa välittömästi neste- ja verenkiertoon. LPG -hoito vähentää ja ehkäisee fibroosia.

Nestekiertoa parantava hoito
LPG -tekniikka vilkastuttaa lymfakiertoa ja laskimoverenkiertoa. Tutkimusten mukaan LPG -tekniikalla hoitotulokset ovat kolme kertaa tehokkaampia kuin manuaalisessa lymfahoidossa. LPG- hoidoilla voidaan ehkäistä fibroosin ( sidekudostuminen, arpeutuminen, tiiviin sidekudoksen muodostuminen muun kudoksen tilalle) ja lymfaödeemaa. LPG- hoidolla voidaan poistaa myös leikkaushoidossa ja sädehoidossa muodostunutta arpikudosta. Hoito tehostaa myös kuona-aineiden poistumista.

Kivunhoito
LPG -hoito vähentää tehokkaasti kipua, jo 1-3 hoitokerralla kipu on hallinnassa. Hoito lisää kudosten ja fascian elastisuutta ja liikkuvuutta. Yksi hoito voi lisätä jopa 10-40 astetta liikkuvuutta 10 min. käsittelyn aikana. LPG -hoidolla on välitön vaikutus kipuun ja liikerajoitteeseen, helpottaa tehokkaasti lihaskipua rasituksen jälkeen. LPG -hoidolla on merkittävä hermostollinen, kudoksellinen ja aineenvaihdunnallinen vaikutus. Hoitokohteita ovat fibromyalgia, kipu, jäykkyys, pre- ja postoperatiivinen kuntoutus, bursiitit, tendiniitit, tuki- ja liikuntaelinten vaivat.

TERAPETTISET HOIDOT FYSIOTERAPIALÄHETTEELLÄ TAI ILMAN

Esteettiset hoidot

Rasvakudos ja selluliitti

LPG- Selluliittihoito vähentää paikallisia rasvakertymiä, joihin liikunnalla ja ruokavaliolla ei pystytä vaikuttamaan. Kuuden 35 minuutin käsittelyn jälkeen on muutokset nähtävissä vartalossa pienentyneinä rasvakertyminä.

Selluliittihoito on 100% luonnollinen hoitomuoto. Roll -tekniikka stimuloi tehokkaasti myös kollageenin ja elastaanin tuotantoa.

LPG:n mekaaninen Roll'in- stimulaatio käynnistää kudoksessa biologisen vasteen, joka aktivoi rasvasolun lipolyysiä ja käynnistää rasvakudoksen vähenemisen. Lipolyysin vilkastumisen seurauksena rasvasolun energia vapautuu kehon käyttöön ja lihaksen saavat ylimääräistä energiaa. Roll'in tekniikassa hoitopään motorisoidut rullat pyörivät eri suuntiin ulospäin samalla nopeudella. Hoito kohdistuu syvälle kudokseen.

LPG -roll'up major stimulaatio aktivoi aineenvaihduntaa, pehmentää rasvakudosta, tasoittaa appelsiini-ihoa, kuorii hellävaraisesti ja uudelleen muotoilee vartaloa. Roll'up major -tekniikassa hoitopään motorisoidut rullat pyörivät samaan suuntaan, etummainen rulla nopeammin. Hoito tasoittaa ja muotoilee.

LPG roll'out aktivoi fibroblastien ytimen lisäten kollageenin ja elastaanin vahvuutta, tämän seurauksena iho kiinteytyy. Roll´ out -tekniikassa rullat pyörivät ulospäin ja vaikutus on pinnallinen.

Kasvohoidot
100% luonnollinen, ikääntymisen merkkejä vastaan taisteleva tekniikka uudistaa ihoa sisältä käsin ja vähentää ikääntymisen merkkejä ihossa. LPG LIFT -tuottaa mikrovärähtelyä ihoon stimuloiden soluja syvällä ihossa, aktivoiden niitä luonnollisesti. Madaltaa juonteita, uudelleen muotoilee kasvonpiirteitä ja kirkastaa ihoa.

Milloin ei voi hoitaa?

Jos sinulla on verenohennuslääkitys, Marevan tai vastaava (Primaspan ei haittaa)

• Olet sairas
  • Sinulla on vakava munuais- tai sydänsairaus